مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-01بين الملل

ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل به هند رسید 


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت سازمان ملل پنج عضو دائم و 10 عضو غیردائم دارد که کشور های ژاپن، سوییس، مالت، موزامبیک و اکوادور اعضای جدید غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که دوره دو ساله عضویت آن ها از یکم ژانویه 2023 آغاز و جایگزین کشور های هند، - ریاست دوره ای شورای امنیت در آخرین ماه حضورش در این شورا به کشور هند رسید تا در آخرین ماه سال میلادی 2022 (دسامبر) که از روز پنجشنبه به وقت محلی آغاز می شود، به مدت یک ماه رییس این شورا باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت سازمان ملل پنج عضو دائم و 10 عضو غیردائم دارد که کشور های ژاپن، سوییس، مالت، موزامبیک و اکوادور اعضای جدید غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که دوره دو ساله عضویت آن ها از یکم ژانویه 2023 آغاز و جایگزین کشور های هند، نروژ، ایرلند، کنیا و مکزیک خواهند شد.

ریاست شورای امنیت دوره ای و طول مدت آن یک ماه است و رییس هیات نمایندگی هر کشور به عنوان رییس شورای امنیت سازمان ملل شناخته می شود.

پنج عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه می شوند که دارای حق وتو در این شورا هستند.

وظیفه اصلی این شورا حفظ صلح و امنیت بین الملل است که با یکجانبه گرایی برخی از این اعضا، از ماموریت اصلی خود دور شده و در موارد متعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل به هند رسید 

ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل به هند رسید